Danas slavimo:

Vaši

dojmovi

Sporti

on facebook

Prijava

za upis
SNAGA

 
Što je to snaga?

Snaga je sposobnost savladavanja sile (otpora) na određenom putu u jedinici vremena, koji tijekom duljeg trenažnog procesa postupno postaje sve veći pa su i zahtjevi za razvojem snage sve veći.


Snaga može biti apsolutna (podizanje tereta) i relativna (podizanje vlastite težine tijela).

Početak razvoja relativne snage: 8.-9. godina, s najjačim razvitkom oko 13. godine života
Početak razvoja apsolutne snage: 18.-19. godine života  

Apsolutna snaga kod dječaka stalno raste između 7.-19. godine, dok njihova relativna snaga najviše raste između 13.-14. godine. U razdoblju od 12.-15. godine snaga dječaka (posebno statička) raste brže od snage djevojčica, ali kad je riječ o dinamičkoj snazi, do puberteta nema značajnih razlika među spolovilima. Nakon 15. godine razvoj snage djevojčica stagnira, dok dječaci nastavljaju s razvojem.


Postoji nekoliko vrsta očitovanja snage (istaknut je ono što mi učimo i testiramo):

1. Eksplozivna snaga: SKOK U DALJ IZ MJESTA, SKOK U DALJ IZ ZALETA, BACANJE MEDICINKE: sposobnost koja omogućava sportašu da da maksimalno ubrzanje vlastitom tijelu, nekom predmetu ili partneru. Manifestira se u aktivnostima tipa: bacanja i guranja, skokova, udaraca i sprinta.

2. Apsolutna maksimalna snaga: najveća je sila koju sportaš može proizvesti u dinamičkom režimu mišičnog rada prilikom, primjerice, dizanja utega većih težina.

3. Elastična ili pliometrijska snaga: POSKOCI NA JEDNOJ NOZI: omogućava sportašu efikasno djelovanje u situaciji kada nakon amortizacije doskoka valja izvršiti maksimalni odraz. Tipičan primjer za ovo su povezani skokovi.

4. Repetitivna snaga: PODIZANJE TRUPA (trbušnjaci): predstavlja sposobnost dugotrajnog rada  u kojem je potrebno savladati odgovarajuće opterećenje. Ukoliko je riječ o savladavanju vanjskog opterećenja (uteg ili partner), radi se o apsolutnoj, a kada sportaš višekratno savladava težinu vlastitog tijela (zgibovi, sklekovi) radi se o relativno repetitivnoj snazi. 

5. Statička snaga: sposobnost je koja se očituje maksimalnom kontrakcijom mišića u uvjetima produženog statičkog rada.




1. Motorički test za procjenu eksplozivne snage nogu iz mjesta: 
SKOK U DALJ IZ MJESTA

Opis mjesta izvođenja: Ispred užeg djela prve strunjače postavi se odskočna daska i to tako da je njezin niži dio do ruba strunjače.

Početni položaj ispitanika: Ispitanik stane stopalima do samog ruba odskočne daske, licem okrenut prema strunjačama.

Izvođenje zadatka: Ispitanikov je zadatak sunožnim odrazom skočiti prema naprijed što dalje može.

Završetak izvođenja zadatka: Zadatak je izvršen nakon što ispitanik izvede pravilan skok.

Ocjenjivanje: Registrira se dužina ispravnog skoka u centimetrima od odskočne daske do onog otiska stopala na strunjači koji je najbliži mjestu odraza. Bilježi se zadnji otisak pete.




2. Motorički test za procjenu eksplozivne snage nogu u kretanju:
 SKOK U DALJ IZ ZALETA

Opis mjesta izvođenja: Ispred užeg djela prve strunjače postavi se niska prepona, a 5m od prepone oznaka mjesta početka zaleta.

Početni položaj ispitanika: Start je iz visokog starta.

Završetak izvođenja zadatka: Zadatak je završen nakon što ispitanik izvede ispravan skok i doskok na stopala.

Ocjenjivanje: Registrira se dužina ispravnog skoka u centimetrima od početka strunjače do otiska zadnjeg stopala koji je bliži mjestu odraza.




3. Motorički test za procjenu eksplozivne snage ruku: 
BACANJE MEDICINKE

Početni položaj ispitanika: Ispitanik sjedne na mali švedski sanduk, ne naginjuči se unazad. Noge lagano razmakne i puna stopala stavi na pod. Objema šakama medicinku drži na prsima.

Izvođenje zadatka: Ispitanikov je zadatak da objema rukama baci medicinku od sebe što god dalje može.

Završetak izvođenja: Zadatak je završen nakon što ispitanik izvede pravilno bacanje.

Ocjenjivanje: Rezultat je dužina leta medicinke izražena u centimetrima.




4. Motorički test za procjenu repetitivne snage trupa: 
PODIZANJE TRUPA (trbušnjaci)

Početni položaj ispitanika: Ispitanik sjedi na strunjači pogrčenih nogu s rukama prekriženim na grudima.

Izvođenje zadatka: Ispitanik na znak "Pripremi, pozor, sad!" počinje izvoditi trbušnjake s tim da je početni položaj sjed. Zadatak traje 15 sekundi, a broji se koliko je ispravnih podizanja ispitanik napravio. Ispravno ponavljanje je kad svaki put dotakne leđima strunjaču i podigne se do koljena. To je jedno ponavljanje.

Završetak izvođenja zadatka: Zadatak je završen kada ispitivač glasno kaže stop.

Ocjenjivanje: Bilježi se broj ispravnih ponavljanja koje je ispitanik napravio u 15 sekundi.

SNAGA